Sprawozdanie z realizacji projektu czytelniczego w klasie III c

          W okresie od września do końca listopada 2019 r. klasa III c realizowała projekt edukacyjny w ramach  Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Celem projektu było rozwijanie kompetencji czytelniczych, wyrabianie w dzieciach nawyku systematycznego czytania, propagowanie czytelnictwa i zachęcanie do sięgania po literaturę dla nich przeznaczoną. W ramach projektu podejmowane były różnorodne działania.

          Uczniowie wykonali zakładki dla uczniów klas I, na których rysowali bohaterów z książek oraz zapisywali hasła zachęcające pierwszoklasistów do czytelnictwa. Zakładki zostały wręczone dzieciom podczas uroczystego pasowania na czytelnika. Poznały dwie książki „Dziadek i niedźwiadek” Ł. Wierzbickiego oraz „Dziewczynka z parku” autorstwa B. Kosmowskiej, na podstawie których wykonały prace plastyczne. Efekty pracy dzieci zostały zaprezentowane na klasowej wystawce. Wzięły udział w spotkaniu zorganizowanym w bibliotece w ramach obchodów Dnia Głośnego Czytania. Zaprezentowane książki bardzo się dzieciom spodobały i należały do najczęściej wypożyczanych książek. Dzieci obejrzały także przedstawienie zaprezentowane przez aktorów teatru CONIECO pt. „Słowik” H.CH. Andersena. Kolejnym zadaniem było wykonanie prac plastycznych na konkurs zorganizowany przez nauczyciela biblioteki pod hasłem „Mój ulubiony bohater z książek z biblioteki”.

          W projekcie uczestniczyło 25 uczniów z klasy III c. Projekt okazał się ciekawą formą, w której można było spotkać się z książką. Poprzez różnorodne działania zachęcał do sięgania po książki. Wymiernym efektem jest zwiększona ilość wypożyczeń oraz większe zainteresowanie czytelnictwem jako ciekawym sposobem spędzania wolnego czasu.

 

  • Photo1
  • Photo2
  • Photo4

  • Photo3

 

Dodatkowe informacje