Sprawozdanie z realizacji projektu czytelniczego – „Misie w książkach” 

w klasie I A

 

            Głównym celem projektu było kształtowanie u dzieci nawyku obcowania z literaturą dziecięcą, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, zachęcanie do korzystania z księgozbioru biblioteki szkolnej, ukazanie  właściwego kontaktu z książką, zachęcanie  do  systematycznego czytania.

            W sali  przygotowaliśmy Kącik Książki, w którym zgromadziliśmy książki o misiach. Projekt realizowaliśmy przez 4 tygodnie ( 4 XI -  29 XI 2019r. ) Poznaliśmy misie z książek: J. Porazińska – Pamiętnik Czarnego Noska, A. A. Milne – Kubuś Puchatek,  A. A. Milne – Chatka Puchatka, Cz, Janczarski – Miś Uszatek, M. Bond – Miś zwany Padington, W. Berca – O misiach i niedźwiadkach.

            Obchodziliśmy Święto Pluszowego Misia. Rysowaliśmy bohaterów czytanych książek. Czytaliśmy wiersze o misiach, układaliśmy krótkie rymowanki, opowiadaliśmy przygody poznanych bohaterów. Poznaliśmy historię pluszowego misia. Wykonaliśmy pacynki - misie na palce, misie orgiami oraz misie przestrzenne.  Kodowaliśmy misie na tablicy interaktywnej oraz macie do kodowania. Tworzyliśmy trasę dla Ozobota na konturze misia, odkodowaliśmy misie na podstawie zakodowanego wiersza.  Mieliśmy także klasowy Turniej Wiedzy o Misiach. Śpiewaliśmy piosenkę – Przyjaciel miś.

            Dzieci poznały różne rodzaje książek, ich budowę, różnice między książką a audiobookiem; zapoznały się z nowymi terminami dotyczącymi tematyki książek i czytelnictwa, np.: tytuł, spis treści, pisarz, poeta; miały możliwość przedstawienia treści bajki w formie teatrzyku z wykorzystaniem pacynek.

            Realizacja projektu miała być  zachętą, dla  dzieci by chętniej i częściej sięgały po książki oraz korzystały z księgozbioru szkolnego.

 

   Małgorzata Suchowierska

 

  • Photo2
  • Photo3
  • Photo6

  • Photo4
  • Photo1
  • Photo5

Dodatkowe informacje