Zapraszamy do zapoznania się z artykułami dotyczącymi doświadczeń Szkoły podstawowej w Nashville w zakresie praktyk opartych na traumie. 

Nauczyciele tej szkoły wdrażają nowe metody pracy z uczniami mającymi niekorzystne doświadczenia z dzieciństwa, tworząc przestrzeń w której są dostrzegani i wspierani.

https://www.edutopia.org/article/inside-look-trauma-informed-practices/

https://www.edutopia.org/article/evolution-trauma-informed-school

Szkoła w Fall-Hamilton zaangażowała do tego zagadnienia całą szkołę, koncentrując się na kluczowych relacjach – między dorosłymi a uczniami, pomiędzy kadrą pedagogiczną i uczniami – oraz kompleksowo uwzględniając uczenie się społeczne i emocjonalne. W szkole zatrudniony jest pełnoetatowy specjalista specjalizujący się w leczeniu traumy. Programy te mają na celu rozpoznawanie i zaspokajanie codziennych potrzeb społecznych, emocjonalnych i akademickich uczniów. Rezultatem jest znacznie lepszy klimat w szkole, w którym uczniowie czują się wspierani i znani, a wyniki w nauce stale rosną.

 

Szkoła podstawowa Fall-Hamilton: Przejście do praktyk opartych na traumie w celu wspierania uczenia się - film na YouTube

Dodatkowe informacje